Jesteśmy tym co powtarzamy. Doskonałość to nie jednorazowa czynność, ale nawyk- mawiał już jeden gość w starożytności.
Piszę to będąc w Starbucksie, ale nie dlatego, że od 7 lat piję ten sam zielony napój, ale z refleksji na temat tego, że nawet w kawiarni czy w restauracji leanowa standaryzacja już nie jest tylko potrzebna, a wręcz nachalnie widoczna 😊
🍽️”Sztuka Taneczna z Talerzami”: Dzięki standaryzacji, unikamy chaotycznej choreografii z talerzami w kuchni. Każdy wie, gdzie ma miejsce każdy ze sztućców, a klient siadając przy stole widzi zawsze tak samo podaną zastawę.
🍅”Wyścig z Ketchupem”: Zamiast biegać po całej kuchni w poszukiwaniu ketchupu, standaryzacja uczy nas, że każdy produkt musi być na swoim miejscu! To jak wyścig, ale bez zbędnych okrążeń używając np. mapy cieni.
📦”Dzielna Wyprawa do Krainy Pudełek na Dostawę”: Z standaryzacją, każde pudełko na dostawę ma swoje miejsce, jak na mapie skarbów. Teraz dostawcy mogą wrócić do bazy bez zatracenia się w labiryncie, a to wszystko daje nam visual management.
🥾”Wędrówka przez Labirynt Lodówki”: Standaryzacja ułatwia znalezienie składników w lodówce, eliminując potrzebę ekspedycji godnej Indiany Jonesa w poszukiwaniu sera! Ułożenie ustandaryzowanych stanowisk pracy skracających czas procesu może z wykorzystaniem diagramu spagetti lub mapowania?
☕”Magiczny Ekspres”: Dzięki standaryzacji, każdy zna magiczny sekret ustawień ekspresu dzięki czemu kawa zawsze jest gotowa w mgnieniu oka, w tempie jak w Hogwardzkim pociągu 😉 Jak myślicie ? Karta pracy standaryzowanej czy po prostu checklista?
🥔🍟”Kartofelkowy Maraton”: Standaryzacja procesu przygotowywania frytek pozwala uniknąć wyścigu z czasem. Każda frytka jest złota i chrupiąca, jak medal olimpijski! To jak wygląda złota i chrupiąca vs sklapciała frytka przedstawia klasyczna One point lessons.
🐘🦒🦏”Safari po Pudełka na Wynos”: Dzięki standaryzacji, każde pudełko na wynos jest łatwe do odnalezienia, jak przygoda w sercu dżungli. Teraz obsługa może skupić się na odkrywaniu smaków, a nie na polowaniu na pudełka! 5S ewidentnie 😉
Standaryzacja pracy lean nie tylko ułatwia życie personelu, ale także podnosi jakość obsługi i satysfakcję klientów! Dzięki standaryzacji mamy pewność, że nasz klient zawsze będzie dobrze obsłużony, świetnie najedzony za taką samą cenę. Standaryzacja jest niezbędna, aby ruszyć z dalszym usprawnieniem🚀🍽️
Jesteśmy tym co powtarzamy.
Doskonałość to nie jednorazowa czynność, ale nawyk- mawiał już jeden gość w starożytności.
Search
Ostatnie wpisy
Recent Posts
„Mądry człowiek z nikim nie walczy, dlatego
Narzędzia standaryzacji w kawiarni
Popular Categories